Artiklar om logotypdesign

Fördelarna med logotypdesign online

Fördelarna med logotypdesign online

Vilka fördelar finns det med att designa sin logotyp online? Här är en handfull intressanta fakta om fenomenet med gör-det-själv-logotypdesign som slår igenom på webben och varför du borde vara en del av det!   Att få en logotyp utformad är inte särskilt svårt. Du har 3 grundläggande metoder för att få det gjort! Den första metoden är att få det utkontrakterat av en grafisk designer eller en w...

Läs mer
Sticka ut från mängden med din logotyp

Sticka ut från mängden med din logotyp

Vår värld är idag full av olika varumärken och företag. Detta är den verklighet vi måste hantera: om du vill starta ett eget företag måste du arbeta med din varumärkesidentitet mycket noggrant och lägga ner mycket pengar på det.   En av delarna i ditt varumärke’s identitet är en logotyp. Och om jag ska vara ärlig mot dig är detta en avgörande del av ditt företags visuella identifiering a...

Läs mer
Förbättra din logotyp med fina detaljer

Förbättra din logotyp med fina detaljer

Du har jobbat hårt med din logotyp för att få den att se smal och snygg ut, du har sett till att anpassningen är rätt, att storlekarna är väl proportionerade och att färgerna passar bra, men det är något som saknas… När människor utformar logotyper glömmer de ibland bort de sista detaljerna. Jag talar om skiljelinjer, detaljer, piktogram, former. Dessa grafiska element kan få en vanlig logotyp at...

Läs mer
Saker att undvika när du utformar en logotyp

Saker att undvika när du utformar en logotyp

Varje företag behöver en logotyp, men vad är din logotyp värd om den inte är tydlig för dina kunder? Som designer kan jag berätta att många människor redan har en massa idéer som flyter i bakhuvudet om hur de vill att deras logotyp ska se ut innan de ens har börjat. Vissa vill att logotypen ska se ut som något de har sett på gatan. En del har fullständiga « out-of-the-box » idéer....

Läs mer
varför du bör ha upphovsrätt till din logotyp

varför du bör ha upphovsrätt till din logotyp

Varför varumärken bör skydda copywriting och logotyp Som företag är det viktigt att fundera på om du bör skydda din copywriting och alla andra former av media och innehåll som är kopplade till ditt företag, till exempel din logotyp. Många företag, särskilt onlineföretag och webbplatser, förbiser dock fortfarande denna process. Men hur viktigt är det egentligen att skydda sitt innehåll och är det ...

Läs mer
Hemligheterna bakom en iögonfallande logotyp

Hemligheterna bakom en iögonfallande logotyp

Reklamföretaget The Logo Company från New York har släppt en infografik som undersöker de psykologiska effekterna av färger i logotyper.Gul och orange ger optimism och vänlighet. Rött är en djärv färg som framkallar spänning, medan lila antyder kreativitet eller visdom. Blått representerar vanligtvis pålitlighet, medan grönt påminner om naturen. Vitt är ett klassiskt val för varumärken som vill bet...

Läs mer
Tips om logotypdesign för nystartade företag

Tips om logotypdesign för nystartade företag

Tips om logotypdesign för nystartade företag Du undrar säkert hur mycket tid du ska lägga på logotypdesign. Logotypdesign är överallt. Generellt fungerar logotyper som en snabb påminnelse om ett företag eller en produkt. För kunden är de flesta logotypen den som representerar utmaningen att integrera deras krav och idéer i en enda grafisk form. Oavsett vilket har logotypdesignen blivit en av de viktiga...

Läs mer
Den bästa typografin för din logotyp

Den bästa typografin för din logotyp

För de flesta företag har varumärkeskännedom blivit synonymt med logotypdesign. De flesta tror dock att när vi pratar om logotyp är allt vi pratar om designen. Detta är dock inte sant. Om sanningen ska fram så består en logotypdesign av såväl strukturen som typografin. Det finns inte en chans att en logotypdesign kan se fantastisk ut om den inte har ett perfekt typsnitt som matchar den. Ett felanpassa...

Läs mer
Nyckeln till varumärkesbyggande med autenticitet är nyckeln

Nyckeln till varumärkesbyggande med autenticitet är nyckeln

Människor har en särskild uppfattning om varumärken som bara etiketter för vissa produkter från ett företag. Det är dock inte alla som tänker på ett varumärke som ett socialt koncept med element som utlöser en persons känslor och filosofiska tankar. Föreställningen om varumärken som socialt konstruerade återspeglar hur människor skapar idéer och bilder som de fäster vid produkter och tjänster som ...

Läs mer
Hur ger du liv åt dina logotyper?

Hur ger du liv åt dina logotyper?

I dagens tid, när kunderna har kort uppmärksamhetsspann och ännu kortare minnestid, kan logotyper vara avgörande för ett företags närvaro på marknaden. Därför anstränger sig de flesta organisationer i dag för att skapa unika logotyper som är tillräckligt attraktiva och samtidigt förklarar vad företaget handlar om. Men med miljontals logotyper som översvämmas på marknaden, tror du att det verkligen ...

Läs mer
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
x