Börja utforma din logotyp

Utforma rätt logotyp för din blogg

Publicerad: 2018-07-30

Att starta din första företagsblogg är säkert en komplicerad uppgift. Överflödet av information kan ofta förvirra en nybliven företagare snarare än att upplysa honom. Varför? Därför att marknaden är i ständig förändring. Den förändras extremt snabbt och ingen kan “stoppa den”.

Därför måste varje bloggnybörjare förstå att utvecklingen av en blogg, med framgång, kräver smarta åtgärder. Det finns många faktorer som bidrar till att ett nystartat företag blir framgångsrikt. En av de viktigaste är utformningen av plattformen och varumärket som helhet.

För att vara mer exakt är logotypen en av de kritiska komponenterna i ett framgÃ¥ngsrikt varumärke. Om du utvecklar nÃ¥got som ligger över genomsnittet, nÃ¥got som ligger bortom definitionen av “blogg”, betyder det att din plan är att utveckla ett varumärke.

Logotypen är det primära elementet som Ã¥terspeglar ditt varumärke’s identitet. Det är den faktor som först introduceras för en ny intresserad kandidat, och det är den visuella ledtrÃ¥d som dina bloggbesökare, följare och kunder kommer att komma ihÃ¥g.

Det är därför definitivt en viktig Ã¥tgärd och ett viktigt beslut att välja ditt första företag blogg’s logotyp. Det är därför som jag i dagens’inlägg delar jag’med mig av flera tips och tricks som hjälper dig att göra just det. Var uppmärksam och tillämpa!

 

Börja designa din logotyp


1.Kontrollera dina konkurrenter

.

Innan du försöker uppfinna nÃ¥got briljant, nÃ¥got originellt, nÃ¥got helt och hÃ¥llet eget, bör du se över dina konkurrenter’s logotyper. Genom att göra det kan du omedelbart fÃ¥ en känsla för din nischmarknad, vilket innebär att du kommer att kunna avgöra vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Om du kan analysera dina konkurrenters arbete utan att tolka och utan att försöka stjäla idéer – bara observera, kommer du faktiskt att förstÃ¥ mer om vad den allmänna publiken vill ha frÃ¥n din nisch typ av varumärken.

 

2.Välj nÃ¥got som du’kommer att älska pÃ¥ lÃ¥ng sikt

.

Du mÃ¥ste välja nÃ¥got som du verkligen älskar, nÃ¥got som inte tog lÃ¥ng tid att “veta” att det’är menat att vara. Du vet vad jag pratar om – att välja med hjärtat och intuitionen istället för ditt förnuft, a.k.a. intellektet.

Som ägare av bloggen bör du vara den mest lämpade personen att utforma något som passar ditt varumärke. Så om du inte har erfarenhet av att designa är det ingen ursäkt för att hålla dig utanför logotyputvecklingsprocessen för din blogg.

3.Don’t Exaggerate

Vad jag’antyder genom att säga att du inte ska överdriva är ett enkelt faktum att en logotyp mÃ¥ste vara anständig, inte perfekt. Det finns inget som är perfekt, och även om det skulle finnas nÃ¥got sÃ¥dant skulle det ändÃ¥ inte räknas sÃ¥ mycket eftersom ditt företag inte är pÃ¥litligt/beroende av innehÃ¥ll. När du fattar beslutet ska du försöka vara självmedveten och ha en balans mellan resonemang och intuition.


4.Det bör Ã¥terspegla ditt varumärke’s identitet, kultur och uppdrag

.

Din logotyp ska vara allt det som ditt varumärke är. Du vet att en bild säger mer än tusen ord, och ja, en logotyp kan verkligen förmedla tusen ord om den är korrekt anpassad till ditt varumärkes identitet, kultur eller uppdrag.

Som John Nelson, Marketing Manager pÃ¥ essay geeks föreslÃ¥r, “När människor ser “Coca-Cola”, ser de underhÃ¥llning, lycka, semester, familj, glädje – den röda färgen, tomten, triljoner dollar i reklam, och psykologin bakom detta varumärke gör att de flesta människor associerar Coca-Cola med glädje.”

Nu – deras logotyp är enkel och tydlig, och den bygger först pÃ¥ en auditiv signal. Ã…terigen, du bör lÃ¥ta dig inspireras av personer/företag som redan har uppnÃ¥tt det du vill uppnÃ¥, och det är en framgÃ¥ngsrik placering av en företagslogotyp.

 

5.Välj rätt färger

Det enklaste sättet att identifiera färgen pÃ¥ ditt varumärke gÃ¥r till sÃ¥ här: identifiera din mÃ¥lgrupp och nÃ¥ personer som sannolikt kommer att fÃ¥ tillgÃ¥ng till din blogg. FrÃ¥ga dem vilka färger de föredrar när de läser en blogg och ge dem 4-5 alternativ. När de har valt färgerna, frÃ¥ga dem varför de valde det och ‘skicka dem” till den djupare innebörden av deras val. För att göra det, frÃ¥ga dem hur dessa färger fÃ¥r dem att känna sig.

Om du fÃ¥r mönster och du gillar de färger som har “presterat” bäst i din undersökning, ska du helt enkelt satsa pÃ¥ det!

 

6.Var uppmärksam på mångsidighet

En bra logotyp ser bra ut i olika format, även på reklammaterial. När du väljer en logotyp bör du därför vara uppmärksam på dess mångsidighet när du väljer den. Först och främst vill du använda den på din webbplats. Sedan kan logotypen dyka upp på ditt visitkort, skyltar, kläder och så vidare. Se till att den kommer att se bra ut på allt nödvändigt material som du vill använda i framtiden!

 

7.Tänk på proffs och var inte rädd för att investera

Om du’inte är en expertdesigner bör du förmodligen välja ett proffs som vet vad han’gör. Pengar kan vara ett problem, men om du inte är villig att Ã¥tminstone överväga det, bör du inte ens försöka starta en företagsblogg, eftersom du ofta mÃ¥ste investera pengar för att tjäna pengar.

En professionell person kommer alltid att kunna sitt jobb bättre än du och därför kommer han alltid att generera bättre resultat. Om du har förstått vikten av din logotyp måste du också förstå att en logotyp kan hjälpa, men också skada. Om den ser oprofessionell ut kan din nystartade verksamhet och din långsiktiga framgång bli lidande!


Takeaways

Att välja rätt logotyp för din första företagsblogg är ett avgörande steg mot en välmÃ¥ende lÃ¥ngsiktig utveckling. Med tanke pÃ¥ att du’är “här för att stanna” bör du ocksÃ¥ tänka pÃ¥ att du alltid kan ändra din logotyp om du verkligen vill göra det. Det beror pÃ¥ att ditt varumärke inte är beroende av din logotyp och att människor alltid kommer att kunna anpassa sig till den förändring du önskar.

 

Börja utforma din logotyp

 

Kolla in våra andra artiklar

Brev- och monogramlogodesign: Varför blir de alltmer populära år 2024

Brev- och monogramlogodesign: Varför blir de alltmer populära år 2024

```html Att ha en distinktion i varumärket bidrar till företagens framgÃ¥ng. När det gäller logodesign är bokstavslogotyper eller monogramlogotyper utmärkta verktyg för att spegla ditt varumärkes elegans, relevans, enkelhet och minnesvärdhet.  Om du söker en kraftfull närvaro pÃ¥ din marknad är bokstavslogodesign av största vikt. Dagens inlägg kommer att belysa attraktionen hos bokstavslogotyper...

Läs mer
Ai Logo Generation: Förändrar framtiden för onlinedesign av logotyper med AI

Ai Logo Generation: Förändrar framtiden för onlinedesign av logotyper med AI

Att designa och skapa en logotyp är en trÃ¥kig, tankeväckande process som kräver tiotals timmar för att omvandla abstrakta idéer till konkreta linjer, mönster och färger. Inte längre! Med artificiell intelligens (AI) som lÃ¥ngsamt (och säkert) tränger in i varje aspekt av det moderna livet har design och skapande av logotyper och andra visuella element blivit en enkel och tillfredsställande resa. Att sÃ...

Läs mer
5 Effektiva marknadsföringsstrategier för ditt byggföretag

5 Effektiva marknadsföringsstrategier för ditt byggföretag

En smart marknadsföringsstrategi är avgörande, även för ett byggföretag. En marknadsföringsstrategi hjälper dig inte bara att fÃ¥ kunder; den kan lösa mÃ¥nga av dina affärsproblem.   En framgÃ¥ngsrik marknadsföringsstrategi ger dig klarhet kring ditt mÃ¥l; den gör det möjligt för teamet att fokusera pÃ¥ det mÃ¥let och göra samordningen enklare. Dessutom hjälper den dig att övervinna de hin...

Läs mer
Vad är en responsiv logotyp och varför är den viktig för ditt företag?

Vad är en responsiv logotyp och varför är den viktig för ditt företag?

Det är obestridligt. Storlekarna på våra skärmar krymper, och mobila enheter tar snabbt över den globala marknaden. Den omfattande användningen av smartphones och surfplattor har skapat värdefulla nya kanaler för marknadsföring. Men det är tydligare än någonsin att en one size fits all-ansats till mobil logodesign inte längre räcker i den digitala reklamutrymmet. Responsiva logotyper löser denna utm...

Läs mer

Skapa en AI-genererad logotyp nu

Du måste ange ditt företagsnamn.
x