Börja utforma din logotyp

7 SEO-tips för att utveckla ett online-företag

Publicerad: 2018-10-25

Google SEO tipsOm du försöker fÃ¥ igÃ¥ng din online-verksamhet, eller om du har varit med ett tag, vet du förmodligen redan hur viktigt det är att komma in framför ögonen pÃ¥ din mÃ¥lgrupp, och för att göra det mÃ¥ste du bli vän med sökmotorerna, sÃ¥ att säga. Med andra ord är SEO ett absolut mÃ¥ste, och vi tycker att det är ganska löjligt när vi stöter pÃ¥ innehÃ¥ll som annonserar nÃ¥got bombastiskt som “SEO är död”.

 
Saken med SEO är att den ständigt förändras, och trots att Google introducerade RankBrain är den fortfarande inte tillräckligt smart för att avgöra vilka webbplatser som erbjuder hög kvalitet utan vÃ¥r inblandning. Faktum är att den tittar pÃ¥ över 200 större och över 10 000 mindre rankningssignaler för att fÃ¥ anvisningar. Det är ett slags svar pÃ¥ din frÃ¥ga om SEO är död eller inte. Om du fortfarande är osäker pÃ¥ om SEO är ett viktigt verktyg för ditt online-företag kan du läsa vÃ¥r lista med sju skäl som visar att det är det mest relevanta sättet att utveckla ditt varumärke och företag.
 

1. SEO är inte på väg att försvinna inom kort

.


Vi’har redan nämnt att RankBrain tittar pÃ¥ över 10 000 signaler när de bestämmer var din webbplats ska placeras i sökresultaten, vilket är en ganska tydlig indikator pÃ¥ att SEO fortfarande är lika viktigt som nÃ¥gonsin. Detta gäller dubbelt sÃ¥ mycket för tre av de viktigaste signalerna, nämligen: högkvalitativt innehÃ¥ll, backlinks frÃ¥n auktoritetswebbplatser och relevanta nyckelord.
 
Även ny teknik, som röstsökning, förlitar sig på nyckelord från användarna för att hitta ett företag eller en viss term. Sökmotorer, hur smarta de än är, kan fortfarande inte tolka mänskligt tal på samma sätt som människor gör, och tills det sker kommer SEO alltid att vara den bro som finns mellan maskiner och människor.
 

2. SEO är relativt billigt


Om inte ditt onlineföretag redan är enormt framgångsrikt känner du förmodligen att din budget redan är alltför tunn och du slits ofta mellan att investera i ditt företag eller spendera mer pengar på marknadsföring. Saken med marknadsföring är att det är ganska dyrt. SEO är å andra sidan mycket billigare, och om du gör det själv kan du spara massor av pengar, annars kan du om du inte har någon aning om hur du ska gå till väga alltid ta kontakt med ett SEO-företag.
 
Nu är det’s ROI lägre än PPC, men det’är fortfarande ganska bra. Sociala medier hjälper dig att engagera dina följare och öka ditt varumärkes image, men grunden för din närvaro pÃ¥ nätet bygger fortfarande pÃ¥ SEO. Detta är goda nyheter för företag som inte har mycket pengar att lägga pÃ¥ marknadsföring, Ã¥tminstone inte i början.

 

Begynna att utforma logotyp

 


3. SEO hjälper dig att få fler kunder


Det uppskattas att någonstans mellan 80 och 90 % av kunderna går online och tittar på användarrecensioner och produktspecifikationer online innan de bestämmer sig för att köpa, även om de är inne i butiken och tittar på produkten. Denna procentandel kommer bara att öka under de kommande åren, vilket innebär att du måste göra allt i din makt för att se till att din produkt eller tjänst är synlig på nätet. En SEO-process är fortfarande det bästa sättet att uppnå detta.

 
4. Lokal SEO och mobila sökningar ökar

.


Mobila sökningar har börjat dominera det digitala landskapet, och Google har reagerat därefter genom att införa mobile-first indexing. Detta har gjort det mer komplicerat för onlineföretag på ett sätt, eftersom de måste se till att deras webbplatser har responsiv design, men å andra sidan har det öppnat dörrar för vissa nya metoder och tekniker som kan hjälpa dem att få fler kunder, till exempel lokal SEO.
 

Google sökmotor

 
5. SEO är viktigt för en god användarupplevelse


Google är helt och hÃ¥llet inriktad pÃ¥ bättre användarupplevelse, och det’är en av anledningarna till att de gynnar webbplatser och onlineföretag som har responsiv design, högkvalitativt innehÃ¥ll, väldesignat användargränssnitt och sÃ¥ vidare. Allt detta är en del av SEO. Naturligtvis ska du alltid sträva efter att ge dina kunder den bästa möjliga upplevelsen, men i det här fallet mÃ¥ste du göra det, för ju bättre den är, desto högre blir din Google-ranking.


6. SEO har långvariga effekter


Om du har gjort din SEO på rätt sätt ska du vara beredd på att vänta innan du ser några verkliga resultat. Inom de första 12 månaderna kommer du dock att kunna se skillnaden. Ändå, varför ska du bry dig om det tar så lång tid? Därför att SEO är en långsiktig strategi och om du gör din SEO-läxa idag kommer ditt företag att uppleva de positiva effekterna av SEO i minst några år. Ju mer tid, ansträngning och pengar du lägger ner på SEO, desto bättre.

 
7. SEO görs också av dina konkurrenter


Du har förmodligen valt en lönsam nisch för ditt onlineföretag, och det’är smart, eftersom det finns pengar att tjäna där. Men det betyder ocksÃ¥ att det finns en hel del konkurrenter som slÃ¥ss mot dig om samma mÃ¥lgrupp. I sÃ¥dana fall kan även den minsta fördel tippa över till din fördel.
 
Du kan vara säker på att dina konkurrenter fördubblar sina satsningar på SEO, och om du inte gör det är du redan några steg efter dem. Men även om du förlitar dig på SEO för att öka ditt företags närvaro på nätet, kom ihåg att du bör behandla det som en kontinuerlig process, inte som en engångsfix. Endast då kan du förvänta dig att ligga före dina konkurrenter.
 

Slutsats


Närvaro på nätet är allt när det gäller ditt onlineföretag, och det enda sättet att se till att dina produkter ses av din målgrupp är SEO. Det hjälper dig inte bara att få en bättre ranking, utan gör det också möjligt för dig att ge en bättre användarupplevelse, vilket definitivt kommer att uppskattas av potentiella kunder.

 

Begynna att utforma logotyp

 

Kolla in våra andra artiklar

Brev- och monogramlogodesign: Varför blir de alltmer populära år 2024

Brev- och monogramlogodesign: Varför blir de alltmer populära år 2024

```html Att ha en distinktion i varumärket bidrar till företagens framgÃ¥ng. När det gäller logodesign är bokstavslogotyper eller monogramlogotyper utmärkta verktyg för att spegla ditt varumärkes elegans, relevans, enkelhet och minnesvärdhet.  Om du söker en kraftfull närvaro pÃ¥ din marknad är bokstavslogodesign av största vikt. Dagens inlägg kommer att belysa attraktionen hos bokstavslogotyper...

Läs mer
Ai Logo Generation: Förändrar framtiden för onlinedesign av logotyper med AI

Ai Logo Generation: Förändrar framtiden för onlinedesign av logotyper med AI

Att designa och skapa en logotyp är en trÃ¥kig, tankeväckande process som kräver tiotals timmar för att omvandla abstrakta idéer till konkreta linjer, mönster och färger. Inte längre! Med artificiell intelligens (AI) som lÃ¥ngsamt (och säkert) tränger in i varje aspekt av det moderna livet har design och skapande av logotyper och andra visuella element blivit en enkel och tillfredsställande resa. Att sÃ...

Läs mer
5 Effektiva marknadsföringsstrategier för ditt byggföretag

5 Effektiva marknadsföringsstrategier för ditt byggföretag

En smart marknadsföringsstrategi är avgörande, även för ett byggföretag. En marknadsföringsstrategi hjälper dig inte bara att fÃ¥ kunder; den kan lösa mÃ¥nga av dina affärsproblem.   En framgÃ¥ngsrik marknadsföringsstrategi ger dig klarhet kring ditt mÃ¥l; den gör det möjligt för teamet att fokusera pÃ¥ det mÃ¥let och göra samordningen enklare. Dessutom hjälper den dig att övervinna de hin...

Läs mer
Vad är en responsiv logotyp och varför är den viktig för ditt företag?

Vad är en responsiv logotyp och varför är den viktig för ditt företag?

Det är obestridligt. Storlekarna på våra skärmar krymper, och mobila enheter tar snabbt över den globala marknaden. Den omfattande användningen av smartphones och surfplattor har skapat värdefulla nya kanaler för marknadsföring. Men det är tydligare än någonsin att en one size fits all-ansats till mobil logodesign inte längre räcker i den digitala reklamutrymmet. Responsiva logotyper löser denna utm...

Läs mer

Skapa en AI-genererad logotyp nu

Du måste ange ditt företagsnamn.
x