Artiklar om logotypdesign

Färgningar för visitkort

Färgningar för visitkort

Det finns flera olika ytbehandlingar, den vanligaste är laminering. Det finns två typer av laminering:        Den matta lamineringen.        Den glansiga lamineringen Laminering är tunna belagda lager som läggs på kortet efter tryckning. Laminering ger en extra effekt till ditt kort. Den matta lamineringen ger kortet en slät känsla och gör det fa...

Läs mer
Papper för visitkort

Papper för visitkort

För att få ett visitkort av hög kvalitet är det viktigt att du väljer rätt typ av papper. Det finns flera olika pappersvikter, men det vanligaste för visitkort är 350g papper. Tryckare använder i allmänhet en pappersvikt på 250g till 400g för att skriva ut visitkort. Om du använder 350 g minimivikt ger det dig ett rent och professionellt utseende. En lättare pappersvikt som 250 g papper ger dina k...

Läs mer
Exempel på dåliga logotyper

Exempel på dåliga logotyper

Din logotyp är det första som dina kunder kommer att se. Den representerar ditt företag eller din förening’s image. Din logotyp måste vara korrekt utformad för att dina kunder ska komma ihåg den med en enda blick! Vi’har hittat de sämsta logotyperna på nätet. Dessa exempel visar varför du bör ta en grundlig titt på de grafiska aspekterna av din logotyp. Din logotyp kanske inte...

Läs mer
Välja rätt typsnitt för din logotyp

Välja rätt typsnitt för din logotyp

Det finns miljontals olika typsnitt. Utbudet verkar så obegränsat att det blir svårt att bestämma sig. Som tur är finns det ett enkelt sätt att välja ett typsnitt som verkligen passar ditt företag. Att välja rätt typsnitt är ett avgörande steg när man skapar en företagslogotyp. Ett bra typsnitt måste vara lättläst, man måste kunna se det både på nära och långt håll. Det finns flera typer ...

Läs mer
Skapa en logotyp med en abstrakt ikon

Skapa en logotyp med en abstrakt ikon

En logotyp är en grafisk representation av ditt företag. Start med att definiera dina mål: Vill du ha en tydlig logotyp som är begriplig vid en första anblick? Föredrar du ett neutralt och estetiskt resultat? Oavsett vilken stil du letar efter är Logogenie rätt lösning för dig. Vi har ikoner som passar alla typer av företag. När du är redo att skapa din logotyp kan du gärna söka i de andra branschkate...

Läs mer
Riktlinjer för utformning av logotyper

Riktlinjer för utformning av logotyper

En bra företagslogotyp är oumbärlig. Den kommer att användas för alla dina kommunikationsbehov. Din företagslogotyp symboliserar din verksamhet och är det som folk kommer att minnas. Den måste vara tydlig och betydelsefull för dina kunder. Innan du börjar skapa din logotyp, ställ dig de rätta frågorna:   Börja utformningen av din logotyp nu   Vilken typ av verksamhet vill jag bygga upp? Vem...

Läs mer
Hur man skapar en bra logotyp

Hur man skapar en bra logotyp

För att skapa en kvalitetslogotyp finns det några viktiga kriterier som du måste ta hänsyn till. Den tekniska synvinkeln: Säkerställ att din logotypdesign kan anpassas till alla format och användas på alla typer av medier.   Säkerställ att du skapar flera versioner av din logotyp: - Du behöver en tryckt version av din logotyp för visitkort, brevpapper och andra företagsprodukter. - Du behöver e...

Läs mer
I vilket format ska jag skapa min logotyp?

I vilket format ska jag skapa min logotyp?

Du kan skapa din logotyp i olika format, beroende på dina behov. Vektorformat: Den främsta anledningen till att ha en logotyp i vektorformat är att du kan justera storleken och redigera logotypens komponenter med hjälp av grafikprogram. Vektorformat gör det också möjligt att förstora logotypen till vilken storlek som helst utan att kvaliteten försämras. Vektorgrafik är utformad för att ge dig den b...

Läs mer
Varför skapa en företagslogotyp?

Varför skapa en företagslogotyp?

Varför behöver du en logotyp för ditt företag? Vad är dess syfte? Vilka punkter bör du tänka på innan du skapar din logotyp? Det finns tre mycket viktiga punkter att ta hänsyn till innan där du skapar din logotyp: valet av ikon, typsnitt och färg på din logotyp. Dessa tre kriterier avgör om din logotyp passar till ditt företags identitet eller inte. Det är viktigt att ta hänsyn till dessa faktorer i...

Läs mer
Lägg till en logotyp i Outlook-signaturen

Lägg till en logotyp i Outlook-signaturen

För att kunna lägga till en signaturlogotyp i dina e-postmeddelanden med Outlook måste du skapa en e-postlayout.   Gör din logotyp nu   För Oulook 2010: Klicka på "File" , klicka sedan på "Options" Gå till fliken "email" och klicka på "Signaturer ..." Du kommer nu att kunna infoga din signaturlayout som du skapade med stegen ovan. För att lägg...

Läs mer
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
x