Börja utforma din logotyp

Anpassad logotypdesign

Publicerad: 2015-10-20

Särskyddad logotypdesign

Ditt företag har ett varumärke och en logotyp, men sticker din image verkligen ut? Kan ni skilja er från era konkurrenter?

Många företag kämpar med varumärket och med att skilja sig från mängden och konkurrenterna. Detta beror på att utformningen av en logotyp kräver professionalism och att man studerar naturen, historien, kulturen, värderingarna, färgerna och symbolerna och förstår konkurrensmiljön.


Förstå varumärket

Varje företag har någon form av syfte och vinnande biljett. Genom att förstå varumärket och undersöka andra liknande varumärken och logotyper kan våra designers få en bild av vad de ska leta efter och utforma.

Logotypen kan utformas med enbart text eller ikoner och symboler eller en kombination av båda. Målet är att projicera företagets’avsedda bild.

Kundåterkoppling

Efter att ha förstått varumärket diskuterar våra designers kundens’intresse på alla områden, färg, symbol, typsnitt, effekt och idé. Detta görs också genom att skicka ett frågeformulär till kunden.

Design

Det är viktigt att tänka kreativt eftersom varje varumärke består av två element; ett ordmärke och en symbol.

I detta skede börjar våra designers skissa och rita sina idéer på papper för att kunna rita och radera fritt för att få det bästa resultatet. De tänker på varje aspekt av bilden.

De skapar sedan designen på olika grafiska programvaror som illustrator och Photoshop.

I den här fasen läggs färg, ton, typsnitt och olika perspektiv till. Varje färg har en annan innebörd och typsnitt speglar varumärkets koncept; därför är det’verkligen viktigt att välja rätt matchning och ha en balanserad kombination. Logotypen som de designar anses passa på alla bakgrunder, fungera på appar, ikoner och trycksaker.

Få feedback

Efter att ha skapat 3 till 4 versioner, var och en med olika färg och typsnittsutseende, får de feedback från sina andra designerkollegor eftersom ett pars hjärna alltid är mer framgångsrik än en ensams hjärna.

 

Söker du efter att främja ditt företags image och dra till dig kundernas uppmärksamhet? Vill du konkurrera med dina konkurrenter? Och vara unik?

Låt oss designa din logotyp på Comelite IT Co. för att få igång din publik, ge dig varumärkeskännedom och lämna ett bra intryck.

Författare: Författare: Mona Miles, Business & Marketing Manager på Comelite IT Co.

 

Börja design av din logotyp nu

 

Kolla in våra andra artiklar

Hur man designar en fantastisk och professionell webbplats

Hur man designar en fantastisk och professionell webbplats

Hur man designar en fantastisk och professionell webbplats Tänk på din webbplats som ditt varumärkes hem på internet. Den kan inte ersätta en sida på sociala medier eftersom sociala medier-sidor är, av design, ganska begränsade i sin funktionalitet och fungerar mer som en kommunikationskanal än som ett verkligt online-hem. När människor söker efter ditt varumärke använder de sökmotorer och försöker...

Läs mer
10 Bästa Skönhetslogotyperna, vad gör dem sticka ut från resten

10 Bästa Skönhetslogotyperna, vad gör dem sticka ut från resten

Vem skulle lita på ett skönhetsmärke som ser fult ut? Skönhetslogotyper bär mer vikt än bara varumärkesigenkänning — de måste locka kunder med löftet om att se bra ut. Det är nästan omöjligt med en logotyp som ser tråkig eller oinspirerad ut.  Om du designar en skönhetslogotyp har vi samlat de 10 bästa skönhetslogotyperna nedan. Vi förklarar vad som gör dem så framgångsrika och diskut...

Läs mer
Hur du skapar ett anpassat företagsstämpel med din logotyp

Hur du skapar ett anpassat företagsstämpel med din logotyp

Här på Logogenie har vi utforskat nya prisvärda verktyg för logotyp och varumärkessuccé för dig att ta med dig in i det nya året. Många kanske blir förvånade över tanken på att använda logostämplar för sitt varumärke eller företag, eftersom stämplar verkar ha en föråldrad innebörd, men vi är här för att berätta varför det är viktigt att överväga dem och hur de kan ge dig mer affäre...

Läs mer
Hur du designar ett brevpapper som fångar din varumärke perfekt

Hur du designar ett brevpapper som fångar din varumärke perfekt

Ju fler platser människor ser ditt varumärke på, desto mer troligt är det att de kommer ihåg dig. Och desto mer troligt är det att de kommer ihåg dig, desto mer troligt är det att de fortsätter interagera med ditt varumärke och köper dina tjänster. Kort sagt är varumärkessynlighet positivt kopplad till varumärkesengagemang och försäljning.  Därför lägger du ner så mycket ansträngning på a...

Läs mer

Skapa en AI-genererad logotyp nu

Du måste ange ditt företagsnamn.
x