Du har hittat nÃ¥got stort. Fantastiskt. Din nya affärsidé har sÃ¥ stor potential. Allt’är äntligen pÃ¥ gÃ¥ng, utom en sak. Du saknar ett företagsnamn. Att komma pÃ¥ hur man ska namnge ett företag kan tyckas vara en sÃ¥ överväldigande uppgift, som att klättra upp för ett berg. Det’är i god praxis att göra ett par saker innan man börjar processen. Bryt ner processen steg för steg. SkÃ...
Läs merNär du behöver en logotyp för ditt varumärke är en logotyptillverkare det snabbaste och enklaste sättet att fÃ¥ en logotyp. Men precis som med allt annat pÃ¥ internet har du’en massa alternativ. Och precis som med allt annat pÃ¥ internet och i butikshyllorna gäller att ju fler alternativ du har, desto svÃ¥rare kan det vara att välja rätt. Vi tog en närmare titt pÃ¥ Ã¥tta av de mest popul...
Läs merDu kanske tror att alla logotyper inom byggbranschen strävar efter att vara grymma och tuffa, men sanningen är att de är lika snygga och moderna som i alla andra branscher. Faktum är att byggföretag använder några av de mest kreativa och visuellt imponerande logotyperna av alla branscher. Om någon vet hur man bäst passar ihop former så är det trots allt dem. Men världens största byggföretag beh...
Läs merEn Facebook-omslagsbild, även känd som en Facebook-banner, är den större bilden högst upp på din profil, till höger och ovanför din profilbild. Precis som din profilbild är omslagsbilder offentliga. Det innebär att alla som besöker din profil kan se båda. Facebooks konturer - hur du lägger till eller ändrar dessa här. Facebook-omslag har möjlighet att tvinga besökare att engagera sig på...
Läs merMänniskor älskar djur, sÃ¥ mÃ¥nga företag vill naturligtvis ha med dem i sina logotyper. Djur representerar det bästa av oss — lejon symboliserar mod, ugglor symboliserar visdom, etc. — sÃ¥ i stället för att använda, säg, en “smart människa” som din maskot, kommer du’att kommunicera din varumärkesidentitet snabbare och mer direkt med en räv. FrÃ¥n kläder till s...
Läs merFrån mjukvara till hårdvara, smartphones till smarta kylskåp - teknikföretag lever på gränsen mellan vår moderna värld och framtiden. Och även om deras teknik stöder nästan alla andra företag på planeten, skiljer sig teknikföretagen själva från alla andra branscher i fråga om företagskultur, marknadsföring och till och med logotypdesign. Teknikbranschen är paradoxalt nog både inklu...
Läs merSå vid det här laget vet du att din logotyp måste ha en iögonfallande färgpalett som är anpassad till varumärket om du vill att den ska nå ut till din idealiska målgrupp. Och i andra artiklar som vi har publicerat har vi talat om vad olika färger kommunicerar när de används i logotyper och visat dig olika sätt att kombinera färger i din logotyp för att skapa engagerande bilder. Men det f...
Läs merLikt gamla krigsbanners är din sportlogotyp en uppmaning till fansen överallt, under och efter matchen. Idrottslogotyper mÃ¥ste axla mer ansvar än företagslogotyper — de’är prydda pÃ¥ spelare custom jerseys, fält, resultattavlor och massor av varor. Med andra ord krävs det mer än bara ett argt djur för att skapa en bra idrottslogotyp (även om det är en bra början). Om du...
Läs merEtt företags visuella identitet kan vara avgörande, avgörande eller hjälpa dem att nå toppen. Ett företags eller varumärkes logotypdesign är faktiskt en av de viktigaste aspekterna av deras visuella identitet. Den skiljer inte bara ett varumärke från ett annat, utan har också potential att förbättra hur företaget presterar, påverkar kundernas val, skapar lojalitet och bygger varumärkesvärde...
Läs merNär du utformar logotypen för ditt varumärke finns det tre stora designval att tänka pÃ¥: • Formulär • Font • Color Form avser logotypens övergripande form och de former som används i den, och teckensnitt avser det teckensnitt (eller de teckensnitt) som du väljer. BÃ¥da dessa designval kommunicerar ditt varumärke’s personlighet. Färg fungerar parallellt m...
Läs mer