Innan vi ens dyker in i ämnet för att utan ansträngning skapa effektiva logotyper med hjälp av logotypmakare online, vill vi dyka in i den större idén för att förklara varför allt detta är relevant för dig. Varför är logotypdesign viktigt egentligen? Design finns överallt omkring oss, oavsett om vi konsumerar den medvetet eller omedvetet. Från det ögonblick du vaknar till det ögonbli...
Oavsett hur mycket som helst av oss försöker att bekämpa det, förändras världen varje dag. I vissa fall är skämt som var roliga för tio år sedan stötande nu, och som vi alla har sett kommer och går trender och kommer ibland tillbaka igen. Ditt företag är inte immunt mot de förändringar som sker i världen. Kanske startade du ditt företag när internet var i sin linda och nu erbjuder du...
De varumärken som behöver logotyper mest är de som inte har råd med avancerade designbyråer. Unga nystartade företag och små och medelstora företag drar mest nytta av varumärkeskännedom och medvetenhet som kommer med väldesignade logotyper, men tyvärr har de de minsta budgetarna för professionell design. På den ljusa sidan har allt detta förändrats under de senaste åren med en ny lösning: betalda ...
Du’är här för att du förstÃ¥r vikten av logotypdesign. Logotypen är en av de viktigaste delarna i lanseringen av ett varumärke, om inte den viktigaste, och är företagets ansikte utÃ¥t, fÃ¥ngar kundernas uppmärksamhet - nuvarande och framtida -, skiljer sig frÃ¥n konkurrenterna och kommunicerar företagets mÃ¥l. Design av en logotyp för ditt företag är ett professionellt Ã¥tagande som inte bör t...
Oh, Facebook. Av alla sociala medier är detta den största, mest etablerade och mest omtyckta. Det är på den du koncentrerar huvuddelen av dina affärsaktiviteter. På gott och ont, om du har ett företag och det inte finns på Facebook, går du miste om massor av försäljning. Och även om du inte är ett företag gäller samma princip. Om du är en ideell organisation som inte finns på Face...
Varför Youtube? Youtube, videoplattformen och det blomstrande sociala medienätverket, är den näst mest besökta webbplatsen i världen och den största sökmotorn pÃ¥ webben. Trots detta fenomen är det fortfarande ett i stort sett outforskat omrÃ¥de när det gäller företag som utnyttjar de möjligheter som plattformen ger för tillväxt och engagemang. Youtube erbjuder ett utrymme fÃ...
De flesta av oss har väl varit med om en fantastisk, professionell e-postsignatur — den estetiska designen sticker verkligen ut mot det intetsägande, annars enbart textbaserade e-postinnehÃ¥llet, och vi som läsare fÃ¥r ett gott intryck av avsändaren. Men hur mÃ¥nga av oss kan faktiskt göra och skicka sina egna professionella signaturer för e-postmeddelanden med logotyp? Det är faktisk...
Alla behöver en bra logotypdesign, från etablerade företag som byter varumärke till onlinepersonligheter som behöver något för sina profilbilder. Problemet är att många människor tror att om de inte har någon erfarenhet av logotyptillverkare kan de inte designa sin egen logotyp. Bra logotypidéer kan komma från var som helst, men det är bara ...
Vi är här för att dyka ner i en ofta förbisedd aspekt av branding, och en vars ritualer har förändrats en hel del under de senaste mÃ¥naderna: visitkort. Eftersom hela världen för närvarande befinner sig i förändring pÃ¥ grund av den globala COVID-pandemin, omprövas sÃ¥ mÃ¥nga aspekter av hur vi uppträder professionellt för effektivitet, miljöpÃ¥verkan, kulturell kontext och allmän vinst. Det Ã...
Det känns förmodligen som om alla du känner är på Instagram. Och det kanske de också är. Och eftersom så många människor tillbringar sina dagar med att bläddra i Instagrams flöden (1 miljard aktiva användare per månad 2018) har företag i alla branscher följt efter och skapat konton också. Som dina potentiella kunder finns på Instagram bör du också göra det. Fortfarande inte överty...
Vad känner du när du tittar pÃ¥ en cirkel? Varför verkar en kvadrat sÃ¥ skrämmande? Hur leder ett triangelmönster till fler affärer? Grafisk design, och logotypdesign i förlängningen, är konsten att kommunicera genom bilder. Utan ord lägger man en tung börda pÃ¥ det visuella — varje färg, storlek och form du väljer mÃ¥ste säga nÃ¥got om din varumärkesidentitet och affärsstil. Är d...
Du har hittat nÃ¥got stort. Fantastiskt. Din nya affärsidé har sÃ¥ stor potential. Allt’är äntligen pÃ¥ gÃ¥ng, utom en sak. Du saknar ett företagsnamn. Att komma pÃ¥ hur man ska namnge ett företag kan tyckas vara en sÃ¥ överväldigande uppgift, som att klättra upp för ett berg. Det’är i god praxis att göra ett par saker innan man börjar processen. Bryt ner processen steg för steg. SkÃ...