Hur man designar en fantastisk och professionell webbplats Tänk på din webbplats som ditt varumärkes hem på internet. Den kan inte ersätta en sida på sociala medier eftersom sociala medier-sidor är, av design, ganska begränsade i sin funktionalitet och fungerar mer som en kommunikationskanal än som ett verkligt online-hem. När människor söker efter ditt varumärke använder de sökmotorer och försöker...
Vem skulle lita på ett skönhetsmärke som ser fult ut? Skönhetslogotyper bär mer vikt än bara varumärkesigenkänning — de måste locka kunder med löftet om att se bra ut. Det är nästan omöjligt med en logotyp som ser tråkig eller oinspirerad ut. Om du designar en skönhetslogotyp har vi samlat de 10 bästa skönhetslogotyperna nedan. Vi förklarar vad som gör dem så framgångsrika och diskut...
Här på Logogenie har vi utforskat nya prisvärda verktyg för logotyp och varumärkessuccé för dig att ta med dig in i det nya året. Många kanske blir förvånade över tanken på att använda logostämplar för sitt varumärke eller företag, eftersom stämplar verkar ha en föråldrad innebörd, men vi är här för att berätta varför det är viktigt att överväga dem och hur de kan ge dig mer affäre...
Ju fler platser människor ser ditt varumärke på, desto mer troligt är det att de kommer ihåg dig. Och desto mer troligt är det att de kommer ihåg dig, desto mer troligt är det att de fortsätter interagera med ditt varumärke och köper dina tjänster. Kort sagt är varumärkessynlighet positivt kopplad till varumärkesengagemang och försäljning. Därför lägger du ner så mycket ansträngning på a...
Förr eller senare behöver alla en transporttjänst. Oavsett om de skickar kommersiella varor till ett annat land eller levererar mormors födelsedagspresent till nästa stad, erbjuder transportföretag en mycket behövd tjänst som vi alla behöver. Det är en av anledningarna till varför transportlogotyper är så viktiga - alla som ser dem är potentiella kunder. Så vad gör en bra transportlogotyp? Och hur k...
Etablerade varumärken har nått framgångens höjder med en tydlig identitet. Tyvärr kan vi inte säga detsamma om små företag och startups. Att navigera i en högt konkurrensutsatt marknad kan vara skrämmande om du inte har en unik logotyp som fångar din varumärkesidentitet, värderingar, filosofier och uppdrag. Tyvärr kan att skapa en logotyp vara en dyr och tidskrävande affär, vilket kan b...
Ett affärsverktyg är ett teknologiskt verktyg eller programvara som är utformat och skapat för att hjälpa entreprenörer och organisationer att effektivisera verksamheten och ge dem konkurrenskraft. Dessa verktyg gör företag produktiva, håller dem uppkopplade med kunder och säkerställer effektivitet. Småföretagsverktyg tillåter också företag att förbli i kontroll - och på toppen av allt. Låt oss ...
En dödlig logotypslogan eller tagline håller dig högst upp i dina kunders tankar (även med ögonen stängda). Kom ihåg hur "Just do it." (Nike), "Den lyckligaste platsen på jorden" (Disneyland) och "Finger lickin' good" (Kentucky Fried Chicken) har spikat framgångsrika taglines eller slogans för toppmärken? Dessa fångande, tidlösa korta fraser eller enradare är etsade i våra minnen för evigt. D...
En smart marknadsföringsstrategi är avgörande, även för ett byggföretag. En marknadsföringsstrategi hjälper dig inte bara att få kunder, utan kan även lösa många av dina affärsproblem. En framgångsrik marknadsföringsstrategi gör det möjligt för dig att få klarhet mot ditt mål; den gör det möjligt för teamet att fokusera på det målet och gör samordningen enklare. Dessutom hjälpe...
Det går inte att förneka. Våra skärmar blir allt mindre och mobila enheter tar snabbt över den globala marknaden. Den utbredda användningen av smartphones och surfplattor har skapat nya värdefulla kanaler för marknadsföring. Men det är tydligare än någonsin att det inte längre går att använda sig av en enda storlek som passar alla när...
När du’arbetar med grafik kommer du’med största sannolikhet att någon gång arbeta i Photoshop. Adobe Photoshop är kanske det mest kända och populära programmet för grafisk design i världen och har därför varit branschledande i årtionden. Det betyder inte att det är lätt att lära sig använda. Eller att det är intuitivt att använda det. Många formgivare råkar ut för problem när ...
Vad är poängen med att ha en bra logotyp om du aldrig använder den? Det är en sak att sätta in logotypen på din webbplats, i sociala medier och i annonser, men med tanke på hur mycket affärer som görs med Microsoft Word-dokument, varför inte göra det där också? Hur infogar du din logotyp i Microsoft Word? I den här guiden förklarar vi steg för steg hur du infogar din logotyp i MS word....