Börja utforma din logotyp

5 tips om hur du skriver en logotypbeskrivning

Publicerad: 2018-06-04

Det är inte lätt att utforma en logotyp. Logotypen är en visuell representation av ditt företag. Precis som när du låter en professionell person utforma din logotyp måste du ta hänsyn till några viktiga aspekter innan du börjar. På sätt och vis måste du informera dig själv om hur du ska gå tillväga. Här är fem viktiga saker som du måste tänka på innan du börjar designa din logotyp.

 

5 saker att tänka på när man skriver seo artikel


Din målmarknad

 

Du måste veta vilka dina målgrupper är och hur det kommer att påverka din logotyp’s stil. Är du inriktad på män eller kvinnor? Finns det en särskild bransch som du siktar in dig på? Vilka åldersgrupper har du i åtanke? Olika designtekniker fungerar för olika typer av produkter, målgrupper och branscher. Detaljer om din målgrupps livsstil, tillverkningsprocessen och de material som används kan också vara relevanta. Dessa detaljer kommer att ha en betydande inverkan på din logotypdesign och bör därför beaktas noga.

 

Börja designa din logotyp

 

Information om ditt företag

 

Din varumärkes värderingar kommer att spela en stor roll för den estetiska utformningen av din logotyp. “Din briefing bör innehålla information om var du tror att ditt varumärke passar in längs flera spektrum. Beskriv var ditt varumärke befinner sig på spektrumet moget/ungdomligt, spektrumet lekfullt/sofistikerat, spektrumet ekonomiskt/lyxigt och spektrumet bokstavligt/abstrakt. Skriv ner några detaljer om ditt företagsnamn, särskilt hur du vill att det ska presenteras,” Vill du att det ska presenteras på en eller flera rader? Ska det tryckas med stora eller små bokstäver? Bestäm om du vill att din slogan ska integreras i logotypen. Du kan också utforma en logotyp där sloganen kan tas bort vid ett senare tillfälle. Detta senare alternativ kräver fler designfiler och kan öka kostnaden, så tänk på det.
 

5 andra tips för att skriva seo-artiklar


Välj dina färger

 

De kan tyckas vara en liten detalj, men färger har kraften att få en logotyp att sticka ut och locka till sig blickar. Om du har specifika färger i åtanke för din logotyp kan du inkludera dem i din logotypdesignbeskrivning. Om du inte har det är det också okej, du kan hitta en rad olika färgscheman på webbplatsen. Av denna anledning är det’bra att få några färger föreslagna, men var öppen för de färger som presenteras också. När du väljer dina färger, tänk på att det är bäst att matcha dem med de färgscheman som du redan använder på ditt företags webbplats.

 

Detektera tidsram och budget

 

Det kan ta lite tid att experimentera och utforska din väg till en bra design. Om du räknar med lite extra tid ökar chanserna att du får den perfekta logotypen för ditt lilla företag. Ge dig själv en tidsram som tillåter revideringar för bästa resultat. Ingen gillar att prata om pengar, men som småföretagare är du troligen väldigt inställd på din budget, så det’är nödvändigt. Se till att du väljer rätt alternativ för din logotyp. Du bör alltid välja ett alternativ i vektorformat eftersom du kommer att behöva detta format för utskrift. Alternativet för sociala nätverk är också mycket intressant eftersom du troligen kommer att använda din logotyp på dina sidor i sociala nätverk. Du kan kolla in alternativen och priserna på följande länk : https://www.logogenie.net/pricing


Slutsats


Kvaliteten på din logotyp börjar med din logotypdesign. Om du gör den här delen rätt får du alla de verktyg du behöver för att skapa en logotyp som verkligen sticker ut från mängden. Detta steg får inte förbises, eftersom du då kan få en logotyp som inte riktigt motsvarar den du är.



Om författaren : Grace Carter är skribent på Australian Essayroo and Big Assignments services, där hon förbättrar tjänstens kvalitet och hanterar innehåll. Grace är också handledare på Acadamized writing consulting.


Börja designa din logotyp

 

Kolla in våra andra artiklar

x