Börja utforma din logotyp

Hur du utformar den perfekta logotypen för youtube med vår logotyptillverkare

Publicerad: 2020-08-20

Hur man skapar en logotyp för youtube


Varför Youtube?

 

Youtube, videoplattformen och det blomstrande sociala medienätverket, är den näst mest besökta webbplatsen i världen och den största sökmotorn pÃ¥ webben. Trots detta fenomen är det fortfarande ett i stort sett outforskat omrÃ¥de när det gäller företag som utnyttjar de möjligheter som plattformen ger för tillväxt och engagemang. 

 

Youtube erbjuder ett utrymme för alla företag att växa globalt genom att skapa förtroende och etablera en auktoritativ röst inom en bransch. Även smÃ¥ företag kan använda videobevis för att bygga upp förtroende och trovärdighet för sitt varumärke, sina produkter och tjänster.  It’s much easier to connect and engage through online videos when compararing engagement to written content. Genom att tillväxta en online-närvaro bland en internationell publik lägger du grunden för större uppdrag, större möjligheter. Det bästa med allt detta? Det är gratis. 

Vi kommer att gÃ¥ in pÃ¥ varför Youtube är en utmärkt resurs för smÃ¥företag och entreprenörer, beskriva de bästa designmetoderna för din kanal (inklusive användning av logotyper!) och erbjuda vÃ¥ra favorit Youtubers för tillfället. 

 

Avdelningen av en Youtube-kanal 

 

Logotypanvändning i profilbilder / kanalikoner / avatarer
Kännbarhet kan lätt uppnÃ¥s genom en effektiv logotypdesign. Det är viktigt att notera att Youtube-logotyper används bÃ¥de i vattenmärken och i profilbilder, som ocksÃ¥ kallas kanalikoner eller avatarer. 

En användarikon är en avatar, ett foto eller en bild som visas på huvudsidan och bredvid användarkommentarer. Den här fyrkantiga bilden har en standardstorlek på 800 x 800 pixlar och en JPG-, GIF-, BMP- eller PNG-filtyp. Animerade GIF:er är inte möjliga. När besökare kommer till din kanal kommer de att se ikonen i det övre vänstra hörnet av din kanal. Se till att du är medveten om cirkulär beskärning och att viktig text eller grafik inte skärs bort när du utformar din logotyp. Kvadratiska eller runda bilder återges med 98 x 98 pixlar. Håll dig konsekvent med dina andra sociala kanaler och samordna visuellt med bannern. Du hittar mer information om hur du hanterar din kanalikon här.

 

Profil

Bästa metoder för att utforma en logotyp för youtube

 

Din profil är superviktig för din kanal. Den innehåller värdefull information, som ditt namn eller företagsnamn, samt andra handtag på sociala medier, webbplatslänkar och din bransch. Du kan skapa en anpassad URL för din kanal när du har minst 100 prenumeranter, varit på plattformen i minst 30 dagar, har en uppladdad kanalikon och har laddat upp kanalkonst. Din ikon eller logotyp kommer också att vara synlig i profilen, som är nedskalad på plattformen. För att ikonen ska se bra ut på mindre skärmar, se till att du laddar upp en bild som är 800 x 800 pixlar.

 

Beskrivningar


Ange alltid, alltid, alltid, alltid ditt företagsnamn och relevanta produkt-/tjänstebenämningar som taggar i varje video du laddar upp. Beskrivningar kan vara upp till 5 000 tecken och ha viktiga nyckelord i första hand. Det är här du kan lägga till hashtags, länkar till spellistor pÃ¥ din kanal och en innehÃ¥llssida. 

 

Banner


Banners är utmärkta objekt för att börja utbilda dina tittare om vilken typ av kanal du är, hur ofta du laddar upp och dela med dig av användbara länkar. Precis som med Facebook-banners ger Youtube möjlighet till varumärkesbyggande i toppen av din kanals startsida. Den exakta storlek som krävs för banners på Youtube är 2560 x 1440 pixlar, med en maximal filstorlek på 2 MB. Det är viktigt att notera att det finns olika visningar beroende på vilken enhet din kanal visas på.

 

När YouTube nÃ¥s frÃ¥n en tv visas bilden i sin helhet och täcker bakgrunden pÃ¥ din kanal med den rekommenderade upplösningen 2560 x 1440 pixlar. PÃ¥ ett skrivbord är bildomrÃ¥det 2560 x 423 pixlar. Det synliga omrÃ¥det  pÃ¥ en surfplatta är 1855 x 423 pixlar.

 

Miniatyrbildsdesign

 

Miniatyrbilder är i huvudsak den första chansen att fÃ¥nga upp din publik och göra ett bestÃ¥ende intryck. De ger ett sammanhang med stödtext, och du mÃ¥ste hÃ¥lla den under sju ord. Vi älskar Tube Filter’s definitiva guide, där de i detalj förklarar hur man gör de mest effektiva miniatyrbilderna och införlivar sin logotyp. Den rekommenderade storleken för miniatyrbilder är 1280 x 720 pixlar. Använd stora texter och slÃ¥ende bilder i enlighet med detta. 

 

Följare

 

Youtube handlar om att visa, inte att berätta. Trailern pÃ¥ din kanal är den första videon som visas när en användare kommer till din sida. Detta är din chans att presentera din logotyp, produkt eller tjänst, visa upp innehÃ¥llet pÃ¥ din kanal och uppmuntra besökare att prenumerera. Den bästa formeln är att hÃ¥lla det hela kortfattat, fundera pÃ¥ vad som skulle väcka mest uppmärksamhet och vara sÃ¥ autentisk som möjligt för vad din kanal innehÃ¥ller. 

 

CTA

 

CTAs, eller call-to-actions i Youtube-sammanhang, är kort, bumper ads och vattenmärken. Kort är smÃ¥, genomskinliga CTA:er som expanderar när man klickar pÃ¥ dem. Du kan använda kort för att leda användarna till din webbplats eller en köplänk, samt till andra videor pÃ¥ din kanal. Bumper ads är sex sekunders videoannonser som visas i början eller slutet av en video. Vattenmärken är anpassade prenumerationsknappar som är synliga för icke-prenumeranter pÃ¥ din kanal. Du hittar instruktionerna för att lägga till dessa i dina videor här. 

 


Bästa designmetoder för din Youtube-kanal


Bästa metoder för att utforma en logotyp för youtube

 

Använd framgångsrika designkoncept på din kanal

 

HÃ¥ll dig borta frÃ¥n trender och hÃ¥ll dig till ditt befintliga företags varumärke. Färgpsykologi är särskilt relevant här, eftersom Youtube är ett sÃ¥dant visuellt marknadsföringsverktyg. Vi har täckt dig i det här blogginlägget om färgkombinationer samt det här bloginlägget om färgers betydelse inom branding och design. 

.
 

Har en medveten strategi

 

Som med alla marknadsföringsaspekter för ditt företag är det viktigt att ha en avsikt bakom strategin. Att hålla din kanal underhållen och uppdaterad kommer att vara din högsta prioritet. Inom ramen för detta är det viktigt att se till att alla varumärkesaspekter på Youtube passar ihop och är sammanhängande.

 

Kraften i analysen

 

Youtube ger kvantitativa insikter om din kanal och din publik’s beteende. Detta inkluderar antal visningar, genomsnittlig tittartid, demografiska uppgifter om prenumeranter, genererade intäkter och interaktionsfrekvens.

 

Använd hashtags

 

Välj hyperrelevanta hashtaggar för att fÃ¥ bättre exponering av ditt innehÃ¥ll. Tänk pÃ¥ dessa hashtaggar som ett sätt att digitalt arkivera och organisera baserat pÃ¥ det du delar. Se till att du inte väljer mer än femton, eftersom de kommer att ignoreras. 

 

Research konkurrens och inspiration

 

Vissa vad du stÃ¥r emot och vad du vill att din kanal ska vara. Det’är viktigt att bläddra bland konkurrenter’ YouTube kanaler. Genom denna process kan du anteckna antalet videovisningar, engagemang genom kommentarer och i allmänhet fÃ¥ en uppfattning om vad just din publik kommer att dras till.  

 

Dina favorit YouTubers har potential att avslöja tekniker och bästa praxis som driver visningar, prenumerationer och engagemang. Även om de inte är inom din nisch är det definitivt möjligt att anpassa dessa strategier för att öka din egen följarskara.

 

Inspirerande Youtube-kanaler som har bra varumärke och logotyp



Bästa metoder för att utforma en logotyp för youtube

 

Som en av de mest framgångsrika videogemenskaperna inom utbildning har Skillshare gjort ett otroligt bra jobb med att underlätta stora idéer på ett tydligt och organiserat sätt. Deras kanal är lätt att navigera och deras uppdrag är tydligt: utforska din kreativitet.
 

Marie Forleo - är en amerikansk entreprenör med 659k följare och har lyft sig själv som en inspiration för andra entreprenörer som har för avsikt att bryta sig in i Youtube-sfären. Forleo förmedlar en tillgänglig, underhÃ¥llande och seriös atmosfär för dem som söker och kämpar för att arbeta inom en bransch som de älskar. 
 

TED - är en välkänd plattform för inspirerande diskussioner, och deras Youtubekanal är det perfekta exemplet pÃ¥ konsekvent visuell Youtube-branding. Genom sina djärva röda blinkningar och uppmärksammande titlar ger TED inspiration bara genom detta.
 

Nyma Tang - har pÃ¥ ett organiskt sätt utvecklat en gemenskap med 1,25 miljoner prenumeranter som är intresserade av inkluderande skönhets- och modeämnen. Denna amerikanska skönhetsvloggare och aktivist fokuserar pÃ¥ att tala ut mot diskriminering pÃ¥ grund av hudfärg och använder sin fantastiska följarskara för att utbilda och inspirera. 
 

BMW - Bilentusiaster fÃ¥r en första titt pÃ¥ officiella lanseringsfilmer och webbserier frÃ¥n BMW-kanalen. Vi älskar deras varumärkesarbete pÃ¥ Youtube och tycker att det är supereffektivt genom de Youtube-specifika videoserier som de släpper exklusivt pÃ¥ sin kanal. 

 

Hur du använder vår logotyptillverkare för dina behov av Youtube-logotyper

 


Vår logotyptillverkare är den perfekta lösningen för att skapa en Youtube-logotyp, ikon och kompletterande visuella element för din kanal. Genom Logogenies alternativ för sociala nätverk kan du köpa färdiga bilder av din logotyp specifikt för sociala nätverksplattformar - inklusive Youtube.

Om du vill läsa om ytterligare tips och tricks för sociala medier kan du hitta vÃ¥rt inlägg “Branding your social network pages” där vi beskriver framgÃ¥ngsrika sätt att använda vÃ¥r logotyptillverkare för andra sociala medieplattformar, sÃ¥som Facebook, Twitter, LinkedIn och Instagram. 
 

The Logogenie Design Challenge

 

Logogenie’tredje generationen gratis logotyptillverkare lÃ¥ter dig ange ditt företags’bransch och önskad typsnittstyp. Genom tre steg kan du anpassa din logotyp genom ditt företagsnamn och baslinje, eller slogan. Första steget: Ange företagsuppgifter. Branschvalen har ett brett utbud, inklusive byggnation, mode, teknik, wellness, mat, transport med mera. Steg tvÃ¥: välj en logotypmall. Det finns hundratals tillgängliga, och efter ditt val kan du förhandsgranska och ladda ner. Anpassning sker genom obegränsade ändringar. Layout, färgpalett, teckensnitt och symboler kan ändras. Steg tre: En högupplöst nedladdning görs tillgänglig, och i mÃ¥nga format. Logotypdesignen är kompatibel med program som Adobe Illustrator och Photoshop. 

 

Logogenies logotyptillverkare

Bildtext: Logogenies logotypmakare
: Skapa din egen logotyp med Logogenies logotypmakare
 

Design av logotyper underlättas genom tydliga flikar till vänster, med alternativ för ytterligare design genom ikoner, detaljer och symboler, färgpaletter och placering. Logogenie’s lättanvända “undo” och “redo” alternativ till vänster möjliggör omfattande experimenterande. Det finns nya alternativ, till exempel alternativet för sociala nätverk, som ändrar storleken för specifika sociala plattformar och underlättar varumärkesarbetet, samt alternativet för exklusivitet, som ger dig rättigheter och kontraktsofferter för upphovsrätt. 

Till höger finns det hjälpsamma verktyget “recenter” för att hÃ¥lla allt i linje om du väljer att göra det. Bredvid “recenter” verktyget hittar du “help” alternativet, där alla handledningsvideor är lättillgängliga för att hjälpa till med frÃ¥gor som kan dyka upp under designprocessen. Bland videorna finns en snabb introduktion till hur man använder Logogenie’s designverktyg. Videorna förklarar ocksÃ¥ hur man ändrar text, tillämpar lämplig användning av färger och gradienter och tips om hur man inkluderar speciella detaljer i logotypdesignen. 

Onlinechatten är tillgänglig när som helst om du har frÃ¥gor om denna del av spelet. Ha sÃ¥ kul! 
 

Börja designa din logotyp

 

Kolla in våra andra artiklar

Ai Logo Generation: Förändrar framtiden för onlinedesign av logotyper med AI

Ai Logo Generation: Förändrar framtiden för onlinedesign av logotyper med AI

Att designa och skapa en logotyp är en trÃ¥kig, tankeväckande process som kräver tiotals timmar för att omvandla abstrakta idéer till konkreta linjer, mönster och färger. Inte längre! Med artificiell intelligens (AI) som lÃ¥ngsamt (och säkert) tränger in i varje aspekt av det moderna livet har design och skapande av logotyper och andra visuella element blivit en enkel och tillfredsställande resa. Att sÃ...

Läs mer
5 Effektiva marknadsföringsstrategier för ditt byggföretag

5 Effektiva marknadsföringsstrategier för ditt byggföretag

En smart marknadsföringsstrategi är avgörande, även för ett byggföretag. En marknadsföringsstrategi hjälper dig inte bara att fÃ¥ kunder; den kan lösa mÃ¥nga av dina affärsproblem.   En framgÃ¥ngsrik marknadsföringsstrategi ger dig klarhet kring ditt mÃ¥l; den gör det möjligt för teamet att fokusera pÃ¥ det mÃ¥let och göra samordningen enklare. Dessutom hjälper den dig att övervinna de hin...

Läs mer
Vad är en responsiv logotyp och varför är den viktig för ditt företag?

Vad är en responsiv logotyp och varför är den viktig för ditt företag?

Det är obestridligt. Storlekarna på våra skärmar krymper, och mobila enheter tar snabbt över den globala marknaden. Den omfattande användningen av smartphones och surfplattor har skapat värdefulla nya kanaler för marknadsföring. Men det är tydligare än någonsin att en one size fits all-ansats till mobil logodesign inte längre räcker i den digitala reklamutrymmet. Responsiva logotyper löser denna utm...

Läs mer
Hur du använder photoshop för att redigera din vektorlogotyp på några minuter!

Hur du använder photoshop för att redigera din vektorlogotyp på några minuter!

När du arbetar med grafik kommer du troligen att hamna i Photoshop vid något tillfälle. Adobe Photoshop är kanske den mest kända och populära grafikdesignprogramvaran i världen och som sådan har den varit en branschledare i årtionden. Det betyder inte att det är lätt att lära sig att använda det. Eller att använda det är intuitivt. M&ari...

Läs mer

Skapa en AI-genererad logotyp nu

Du måste ange ditt företagsnamn.
x