Börja utforma din logotyp

10 bästa logotyper för utbildning och skolor och hur du gör din egen logotyp

Publicerad: 2020-03-28

Bästa utbildningslogotyp


Även om vi tenderar att ha höga tankar om utbildningsbranschen pÃ¥ grund av dess altruistiska mÃ¥l är skolor och utbildningsföretag inte främmande för att pÃ¥verka sitt rykte med hjälp av varumärkesbyggande. Sanningen är att varumärkesbyggande inom utbildning är lika mycket en akademisk tradition som sena kvällstimmar. När allt kommer omkring har de flesta skolor redan maskotar, slogans och igenkännbara färgscheman. Allt de behöver är en fantastisk logotyp för att binda ihop allting. 

Turligtvis behöver du inte vara en Ivy league för att designa en logotyp i världsklass. Även om du är en lokal förskola, ett vuxenutbildningscenter eller kanske ett nystartat utbildningsföretag, kan du fortfarande skapa en logotyp som både kommunicerar vad du gör och får folk att vilja anmäla sig, köpa eller lära sig av dig.

I den här guiden tar vi upp de bästa utbildnings- och skollogotyperna och förklarar vad som gör dem bäst med tips som du kan använda själv. Vi förklarar ocksÃ¥ hur du kan göra en A+ logotyp pÃ¥ egen hand utan nÃ¥gon erfarenhet av design, och spara hundratals dollar pÃ¥ det! 

 

10 bästa logotyper för utbildning och skolor


Den här listan innehÃ¥ller nÃ¥gra av de mest effektiva logotyperna för skolor och utbildningsföretag, frÃ¥n miljarddollaruniversitet till smÃ¥skaliga utbildningsverkstäder för vuxna, och vad de gör som gör dem sÃ¥ effektiva. 


1. Notre Dame College

Notre dame education logo

Notre Dame-logotypen är inte bara en av de mest kända utbildningslogotyperna, den är ocksÃ¥ en av de mest kända logotyperna i allmänhet. Även om detta inte är deras officiella logotyp med vapensköld och inte heller deras maskot “Fighting Irish” är detta berömda ND fortfarande det vanligaste och mest igenkännbara av skolans emblem. 

I logotypdesign kallas emblem som använder initialer — vanligtvis sammankopplade — för “monograms.” Denna stil är mer sofistikerad än bildlogotyper, särskilt när man använder ett serif-typsnitt som Notre Dame gör. Samtidigt tillÃ¥ter monogram fortfarande kreativitet och roliga mönster, vilket gör dem till en bra medelväg mellan avslappnad och professionell.

En av de viktigaste aspekterna av Notre Dame-monogrammet är att det alternerar mellan primära och sekundära färger — ibland är det guld med en blÃ¥ kontur, andra gÃ¥nger är det blÃ¥tt med en guldkontur. Det använder dock alltid skolans officiella blÃ¥tt och guld eftersom det är viktigt att använda färgkonsistens för att skapa ett varumärke. Denna design med tvÃ¥ varianter öppnar mÃ¥nga dörrar för placering, där de kan välja vilken färg som helst som passar platsen bäst. 
 

2. Peak Education

Peak education logo
 
Vidare till mer lokala företag: Peak Education är en byrÃ¥ för handledning pÃ¥ högstadiet med peak branding. 
 
För det första är berget inarbetat i deras P-brevmärke, ett perfekt exempel pÃ¥ att använda associerade bilder, i det här fallet ett berg för att beteckna “peak.” Den här typen av visuell ordlek är idealisk för namnigenkänning och hjälper människor att komma ihÃ¥g ditt varumärke lÃ¥ngt efter att de har sett din logotyp. 
 
Berget i sig är ocksÃ¥ väl utformat. Det är ganska förenklat, bara en triangel i tvÃ¥ delar, men användningen av färger och sättet som det är kopplat till P:ets stam gör det till en intressant visuell upplevelse, ett nöje att titta pÃ¥. Användningen av gradientfärger ger ocksÃ¥ extra uppmärksamhet, och just den lila nyansen passar bra ihop med den djupa blÃ¥ färgen. 
 
Sist, bokstaven A i namnet är ljusrosa, vilket Ã¥terigen är ett bra sätt att använda färgerna. Det passar inte bara bra ihop med det djupblÃ¥ och lila, utan gör ocksÃ¥ hela logotypen mer dynamisk och därmed mer minnesvärd. 
 


3. Origin Code Academy 

Origin code academy logo

Precis som Peak Education använder ett berg i sin logotyp använder Origin Code Academy ocksÃ¥ associerade bilder — men de tar det till nästa nivÃ¥. 
 
För specialiserade skolor och utbildningsföretag är det viktigt att kommunicera vad specialiseringen är i samma ögonblick som betraktaren tittar pÃ¥ din logotyp. De som är intresserade av en kodningsskola kommer att känna igen kodningstaggarna < och > i logotypen, vilket är en tydlig signal för att locka och engagera dem. 
 
Men det räcker inte att tvinga fram visuella signaler för att fÃ¥ en bra logotyp. Origin Code Academy gör detta pÃ¥ ett smart sätt genom att kombinera bildsprÃ¥ket med en annan akademisk ikon, nämligen examenskappen. Detta kommunicerar den nödvändiga informationen, att detta är en skola för kodare, men gör det pÃ¥ ett roligt sätt som betraktaren troligen kommer att komma ihÃ¥g nästa gÃ¥ng de önskar att de kunde kodning. 
 

4. Duolingo

Duolingo logo
 
Språkinlärningsappar är en del av utbildningsbranschen och har skapat sig en nisch bland både seriösa och tillfälliga språkinlärare. En av de främsta och äldsta är Duolingo, med sin gröna uggla som var så populär att den blev en trendig meme.
 
Duolingos varumärke mÃ¥ste gÃ¥ pÃ¥ gränsen mellan utbildnings- och teknikbranschen, men deras omsorgsfullt utformade ugglelogotyp lyckas med bravur. När det gäller den tekniska aspekten är den platta designen aktuell i förhÃ¥llande till de konkurrerande apparna, medan den intellektuella symbolen ugglan uppfyller den pedagogiska aspekten. 
 
Märk de ljusa färgerna och fÃ¥gelns stora ögon, som bÃ¥da tilltalar yngre och mer bekymmerslösa användare. Detta tar bort en del av allvaret i att lära sig ett nytt sprÃ¥k och lockar spelare och tillfälliga elever, tvÃ¥ av Duolingo’s främsta marknader. 
 

5. Smithskolan 

Smithskolans logotyp
 
The Smith School är en liten privatskola i New York, lÃ¥ngt ifrÃ¥n de stora budgetarna för internationella universitet eller globala appar. Det hindrar dem dock inte frÃ¥n att ha en logotyp i världsklass. 
 
För det första visar logotypen effekterna av cirklar och kurvor i grafisk design. Kurvor är estetiskt sett mer lekfulla och inbjudande än raka linjer, sÃ¥ cirkulära logotyper framstÃ¥r som varmare och vänligare. De mjuka pastellfärgerna förstärker denna effekt och ger intryck av att skolan är mild och lugn. 
 
Men dessa cirklar skapar ocksÃ¥ meningsfulla former i soluppgÃ¥ngen och bladet. Dessa naturliga element gör ocksÃ¥ att skolan verkar mer tillgänglig och ger associationer till “en ny dag” och personlig utveckling genom växttillväxt. 
 

6. Baton Rouge International School 

Baton rouge international school logo
 
En annan utmärkt användning av associerade bilder, Baton Rouge International School, har en jordklotliknande form för att uttrycka sina världsomspännande ambitioner som en internationell skola. Logotypen har ocksÃ¥ lite av en sinnesförvirrande visuell effekt med hur de bandliknande trÃ¥darna är kopplade, vilket gör den trevlig att titta pÃ¥. 
 
Färganvändningen är ocksÃ¥ värd att nämna, eftersom de innehÃ¥ller ett sortiment av ljusa färger (bra för barn), men designen är centrerad kring ljusblÃ¥tt, ett populärt val för varumärkesbyggande eftersom det inger förtroende. Men av rädsla för att se trÃ¥kig ut lägger de ocksÃ¥ till en fin glans till grafiken, vilket ger djup Ã¥t den globliknande formen. 
 
Det är ocksÃ¥ värt att nämna att de blekte orden “Baton Rouge” för att lägga större vikt vid den mörkare “International School” texten. Detta är en favoritteknik för grafiska formgivare för att ge vissa ord mer betydelse än andra. 
 

7. FrÃ¥n ljud till stavning 

Från ljud till stavning logotyp
 
From Sounds to Spelling är en annan specialskola, den här med fokus på fonik och läsning (smart nog ingår det i logotypen så att förstagångsbesökare vet vad den handlar om).
 
Denna skola använder sig av nÃ¥gra av de framgÃ¥ngsrika temana för logotyper för utbildning, sÃ¥som trädbilder, barn och ljusa färger. Deras färganvändning är faktiskt särskilt anmärkningsvärd, eftersom de använder tvÃ¥ olika nyanser av grönt för mer visuell stimulans, men förankrar det med en mörkgrÃ¥/ljus svart. 
 
Det som fungerar bäst är dock bildspråket. Att använda bokstäver som löv på trädet kan vara abstrakt eller experimentellt, men det är en risk som lönar sig. På något sätt, i kombination med barnen som leker därunder, är det tydligt att den här skolan hjälper barn att lära sig läsa och att döma av barnen i logotypen är de mycket lyckligare för det.
 

8. Avancerad utbildning 

Bästa utbildningens logotyp
 
Här är en annan specialiserad skola som har sitt ämne med i logotypen. Avancerad utbildning är en utbildningsresurs för blivande massageterapeuter (de behöver ocksÃ¥ utbildning!) och erbjuder kurser pÃ¥ plats, online och i andra hand. 
 
De har inte bara införlivat massage i sin logotyp genom handbilderna, den konstnärliga stilen är ocksÃ¥ mästerligt utformad. Vi nämnde ovan att kurvor tenderar att dra in betraktaren; spiralen tar denna effekt till sin spets med ett nästan hypnotiskt bildsprÃ¥k. 
 
Men själva bilden bestÃ¥r av smÃ¥ cirklar, vilket bara förstärker lekfullheten och vänligheten. De varma färgerna (gult och orange) förstärker effekten, och slutprodukten har ett kraftfullt inflytande som förstärks av överlappande designelement. 
 

9. Utomhus 

Bästa utbildningens logotyp
 
Färger är viktiga för utbildningslogotyper, och de som riktar sig till yngre elever har nytta av ett brett utbud. Outdoor förstÃ¥r detta väl med sin regnbÃ¥ge av löv, som Ã¥terspeglas i den flerfärgade typografin längst ner. 
 
Denna logotyp är slÃ¥ende lik From Sounds to Spelling ovan, och det är av goda skäl. BÃ¥da använder sig av vanliga bästa metoder för utbildningslogotyper, t.ex. trädbilder och barn, och bÃ¥da förankrar de ljusa färgerna med en mörk siluett. 
 
Den stora skillnaden är färgerna, som The Outdoor hanterar väl. Trädens olika färger är mer än bara en rolig visuell upplevelse — de fÃ¥r tjänsten att verka roligare, vilket är ett stort försäljningsargument för bÃ¥de barn och deras föräldrar. Genom att lägga till färger till silhuetterna av barnen, kappan och bÃ¥gen, ger logotypen uppmärksamhet Ã¥t dem i stället för att lÃ¥ta dem blekna i bakgrunden. 
 

10. University of Texas 

Bästa utbildningens logotyp
 
Slutningsvis kan University of Texas logotyp vara enkel, men den enkelheten är en av dess största styrkor. 
 
För det första är den lÃ¥nghorniga kon en passande maskot för universitetets idrottslag, Longhorns. Valet av en kosymbol, som har kopplingar till cowboys och boskapshjordar, är ett uttryck för den texanska kulturen, vilket naturligtvis är en stor dragningskraft för de texanska sökande. 
 
Vissa kan säga att det är trÃ¥kigt att använda en färg, men med tanke pÃ¥ att det är den dominerande skolfärgen är det ett smart val. Särskilt för skolor som är nära kopplade till sport är det viktigt att samla studenter och alumner — att prioritera en enda färg hjälper till att ena deras bas, till exempel genom att ge dem nÃ¥got att bära för att visa sitt stöd.
 


Hur du utformar din egen logotyp för utbildning eller skola: 6 experttips

 
Vad ska du ta med dig frÃ¥n de 10 bästa logotyperna för utbildning och skola ovan? Vilka  rÃ¥d kan du använda när du utformar din egen logotyp? Följ de här 6 tipsen nedan, rekommenderade av designexperter. 
 
Högfärgade färger för barn, dämpade färger för vuxna
 
Bästa utbildningslogotyp
 
Om dina mÃ¥lgrupper är barn kan du använda en regnbÃ¥ge av ljusa färger för att fÃ¥ din skola (eller tjänst) att verka roligare. Att ha roligt är ofta högsta prioritet för smÃ¥ barn, men det är ocksÃ¥ tilltalande för deras föräldrar/vÃ¥rdnadshavare, som vill att deras barn ska ha roligt samtidigt som de lär sig. Det är därför som logotyper för skolor som riktar sig till yngre barn ofta har ljusa färger och pastellfärger, och mycket av dem. 
 
Jo äldre eleven är, desto mindre tilltalande är det att ha roligt i en skola. Om du vänder dig till vuxna kommer de att vara mer intresserade av kvalitet, tillförlitlighet och kompetens, som alla representeras bättre av mer dämpade och mörkare färger. 
 
Det är därför du alltid bör anpassa färgskalan efter din mÃ¥lgrupp. Varma färger (rött, orange, gult) i ljusa nyanser fungerar bäst för att locka yngre elever, medan kalla färger (ljusblÃ¥tt, mörkblÃ¥tt, lila) är bäst för äldre elever. PÃ¥ samma sätt föredrar barn mÃ¥nga olika färger, medan vuxna reagerar pÃ¥ enklare en- eller tvÃ¥färgade logotyper. 
 

Sköldar och vapensköldar verkar mer autentiska

 
Akademiska institutioner, särskilt högskolor, har en lÃ¥ng och rik historia — vissa av dem, som Harvard University, är äldre än USA självt! Historia och tradition kan vara värdefulla försäljningsargument för vissa mÃ¥lgrupper, till exempel de som prioriterar äkthet och pÃ¥litlighet framför allt. 
 
Men även om din skola eller ditt företag förmodligen inte fanns pÃ¥ medeltiden kan du fortfarande lÃ¥na dessa teman och ikonografi för att ge ditt varumärke en mer traditionell känsla. För skolor är sköldvapnet det bästa alternativet, eftersom de faktiskt kommer frÃ¥n en tid dÃ¥ logotyperna var sköldvapen. 
 
Du fÃ¥r gärna ha roligt med det ocksÃ¥. Även om riktiga sköldkammar använde bilder som svärd eller lagerblad kan du uppdatera din med modernare inslag eller till och med fÃ¥niga tecknade aspekter för skojs skull. 
 

Intellektuella bilder

 
Som vi pÃ¥pekade ovan är associerade bilder en viktig del av de flesta av de bästa logotyperna för utbildning. MÃ¥let är att omedelbart kommunicera vad ditt företag gör, sÃ¥ att människor som bara ser din logotyp för en sekund ändÃ¥ vet vem du är och vad du gör. Att använda visuella bilder är effektivare än ord — 1000 gÃ¥nger effektivare, som ordsprÃ¥ket säger. 
 
Du kan kommunicera tydligare om du använder vanliga ikoner som förknippas med utbildning, skolor eller intellektualism i allmänhet. Även om de varierar i olika kulturer och regioner är nÃ¥gra av de vanligaste intellektuella bilderna: 
 
- Böcker
- Skrivmaterial
- Ugglor
- Diplomhattar
- Blyertspennor
- ?mikroskop
 
Tanken är att om folk ser en uggla eller en bok i din logotyp kommer de automatiskt att tro att det har nÃ¥got med utbildning att göra. Den brÃ¥kdelen av en sekund av igenkänning slÃ¥r alla ord som du lägger till för att förtydliga, sÃ¥ välj ditt bildsprÃ¥k klokt. 
 

Trädbilder för tillväxt

 
En annan vanlig bild för utbildningslogotyper är träd — inte för att de symboliserar lärande, utan för att de symboliserar tillväxt. 
 
Trädbilder är lite mer omväxlande, men lika kraftfulla. Tillväxt är kärnan i all utbildning; eleverna börjar med att veta lite och slutar med att veta mycket. Istället för att stava det i ord är trädbilder ett mer poetiskt och undermedvetet sätt att uttrycka samma sak. 
 
Det finns ocksÃ¥ den extra fördelen att barn leker runt träd, vilket är en annan nyttig förening. Som tvÃ¥ av de bästa utbildningslogotyperna ovan visar är det lätt att skapa en sentimental scen kring en bild av ett träd, för att inte tala om de konstnärliga möjligheterna som The Outdoors kreativa regnbÃ¥gsblad.  
 

Sportmaskot

 
Sportsbranding är en värld för sig jämfört med utbildningsbranding, men för vissa skolor är de tvÃ¥ samma sak. Om ditt utbildningsföretag har ett idrottslag som är en viktig del av din identitet, kan du behöva gÃ¥ en smal linje med ditt varumärke. 
 
Den bästa medelvägen är att använda en maskot för ditt idrottslag som uppfyller bÃ¥da behoven. Longhorn-logotypen för University of Texas är ett utmärkt exempel. Ã… ena sidan representerar kon direkt laget, som heter Longhorns, och de lÃ¥nga hornens estetik passar bra för aggressivt sportvarumärke. 
 
Men samtidigt är logotypen inte uppenbart aggressiv som de flesta maskotar inom professionell idrott. Det är en enkel ko, sÃ¥ den kan fortfarande användas i andra branscher. Och genom att använda det enhetliga orange som är deras skolans färger, behÃ¥ller de fortfarande varumärkeskonsistensen som uppmuntrar till nya inskrivningar och bidrag frÃ¥n alumner. 
 

Inkludera specialiseringar 

 
Om du är en specialskola eller -tjänst, som Advanced Training eller Origin Code Academy ovan, är det viktigt att annonsera vad du är specialiserad pÃ¥. Andra utbildningsmärken kan marknadsföra sig till en allmän publik, men specialskolor mÃ¥ste anstränga sig extra för att nÃ¥ och locka sin marginaliserade nisch. 
 
Du kan uppnÃ¥ detta genom att använda en text tillsammans med din logotyp, men visuell kommunikation är effektivare. Precis som Origin Code Academy kan du försöka komma pÃ¥ ett smart sätt att sammanfoga visuellt material för din specialisering med den bredare utbildningsbranschen. Till exempel skulle en träslöjdsskola kunna använda en bäver som bär en examensmössa. Nu har du chansen att vara kreativ! 
 

Hur man gör en utbildningslogotyp 

 
Nu när du har en uppfattning om vad som ingÃ¥r i en effektiv utbildningslogotyp är frÃ¥gan hur du gör en sÃ¥dan? I huvudsak har du tvÃ¥ alternativ: anlita nÃ¥gon som designar den Ã¥t dig eller designa den själv. BÃ¥da har sina egna fördelar och nackdelar, sÃ¥ lÃ¥t oss undersöka bÃ¥da individuellt. 
Hyra en designer
 
Professionella designers känner till alla tips, tricks och tekniker som vi har nämnt ovan, och lite till. När du anlitar en designer, frilans eller frÃ¥n en byrÃ¥, köper du deras expertis lika mycket som deras tid. 
 
Problemet är att ingen skicklig designer arbetar gratis. Den mest uppenbara nackdelen med att anlita en designer är kostnaden — duktiga designers tar hundratals eller till och med tusentals dollar för logotypdesign. 
 
Ibland kan du hitta billigare alternativ pÃ¥ sajter som Fiverr, men dessa sajter har dÃ¥liga resultat när det gäller att leverera vad de lovat, och det finns massor av f.d. Fiverr-användare som känner att de blivit lurade. Branschstandarden för en logotypdesign är runt 200 dollar, sÃ¥ om nÃ¥gon tar ut 5 dollar har du rätt att vara misstänksam. 
 
Och även om du har pengar att avvara kan det vara svÃ¥rt att hitta den rätta designern för dig. Grafisk design är ett kreativt omrÃ¥de, sÃ¥ det finns otaliga konstnärliga stilar att välja mellan. Du mÃ¥ste vara säker pÃ¥ att hitta en designer som bÃ¥de förstÃ¥r din vision och kan förverkliga den, men det kan ta tid. 
 

Designa en logotyp själv
 

Logogenies logotyptillverkare
 
Om du inte har pengar över i din budget för en logotyp ska du inte misströsta. Tidigare hade du kanske begränsade möjligheter, men numera har tekniken utvecklats sÃ¥ att praktiskt taget alla kan designa sin egen logotyp med hjälp av ett verktyg för logotypdesign online, till exempel logogenie. 
 
I vÃ¥r digitala era handlar designprogram mindre om dina tekniska färdigheter och mer om dina kreativa idéer. Du behöver inte behärska dina penseldrag eller blyertsskuggor — du behöver inte ens ha stadiga händer. Med digitala logotypmakare är allt du behöver en idé.
 
Logogenie och andra designverktyg pÃ¥ nätet använder mallar för att göra designen snabb och enkel, även för nybörjare. Först väljer du din bransch frÃ¥n rullgardinsmenyn. 
 
 
VÃ¥r algoritm kommer sedan att generera de bästa valen för din bransch, i det här fallet utbildning och skolor. 
 
 
Välj bara den du gillar och börja redigera. Du kan anpassa varje mall som du vill och göra dina val personliga för: 
 
- Huvudbilder
- Företagets namn och slogan
- Typsnitt och typografi
- Färgschema
- Text- och bildstorlekar
- Placering av text och bilder
- Lägg till nya ikoner
- Layering (lägga vissa bilder bakom eller framför andra)
 
Du kan välja frÃ¥n vÃ¥rt interna bibliotek med över 200 ikoner. En snabb titt visar att det finns mÃ¥nga av de intellektuella bilder som vi nämnde ovan, inklusive träd med regnbÃ¥gsblad, sköldkors, böcker, examensmössor och mycket mer. 
 
 
 
Med hjälp av en DIY-logotyptillverkare som logogenie kan du skapa en professionell logotyp pÃ¥ bara nÃ¥gra minuter. När du är klar kan du köpa alla behörigheter och kommersiella licenser för 24,90 dollar, vilket ger dig din logotyp för alltid. 
 
Men mallen fungerar bra för nybörjare, men du fÃ¥r bättre resultat om du läser upp nÃ¥gra grunderna för grafisk design i förväg. Fortsätt läsa vÃ¥r blogg för särskilda designtips, direkt frÃ¥n expertdesigners. 


Börja designa din logotyp

 

Kolla in våra andra artiklar

Brev- och monogramlogodesign: Varför blir de alltmer populära år 2024

Brev- och monogramlogodesign: Varför blir de alltmer populära år 2024

```html Att ha en distinktion i varumärket bidrar till företagens framgÃ¥ng. När det gäller logodesign är bokstavslogotyper eller monogramlogotyper utmärkta verktyg för att spegla ditt varumärkes elegans, relevans, enkelhet och minnesvärdhet.  Om du söker en kraftfull närvaro pÃ¥ din marknad är bokstavslogodesign av största vikt. Dagens inlägg kommer att belysa attraktionen hos bokstavslogotyper...

Läs mer
Ai Logo Generation: Förändrar framtiden för onlinedesign av logotyper med AI

Ai Logo Generation: Förändrar framtiden för onlinedesign av logotyper med AI

Att designa och skapa en logotyp är en trÃ¥kig, tankeväckande process som kräver tiotals timmar för att omvandla abstrakta idéer till konkreta linjer, mönster och färger. Inte längre! Med artificiell intelligens (AI) som lÃ¥ngsamt (och säkert) tränger in i varje aspekt av det moderna livet har design och skapande av logotyper och andra visuella element blivit en enkel och tillfredsställande resa. Att sÃ...

Läs mer
5 Effektiva marknadsföringsstrategier för ditt byggföretag

5 Effektiva marknadsföringsstrategier för ditt byggföretag

En smart marknadsföringsstrategi är avgörande, även för ett byggföretag. En marknadsföringsstrategi hjälper dig inte bara att fÃ¥ kunder; den kan lösa mÃ¥nga av dina affärsproblem.   En framgÃ¥ngsrik marknadsföringsstrategi ger dig klarhet kring ditt mÃ¥l; den gör det möjligt för teamet att fokusera pÃ¥ det mÃ¥let och göra samordningen enklare. Dessutom hjälper den dig att övervinna de hin...

Läs mer
Vad är en responsiv logotyp och varför är den viktig för ditt företag?

Vad är en responsiv logotyp och varför är den viktig för ditt företag?

Det är obestridligt. Storlekarna på våra skärmar krymper, och mobila enheter tar snabbt över den globala marknaden. Den omfattande användningen av smartphones och surfplattor har skapat värdefulla nya kanaler för marknadsföring. Men det är tydligare än någonsin att en one size fits all-ansats till mobil logodesign inte längre räcker i den digitala reklamutrymmet. Responsiva logotyper löser denna utm...

Läs mer

Skapa en AI-genererad logotyp nu

Du måste ange ditt företagsnamn.
x