Börja utforma din logotyp

Exempel på dåliga logotyper

Publicerad: 2013-03-11

Din logotyp är det första som dina kunder kommer att se. Den representerar ditt företag eller din förening’s image. Din logotyp måste vara korrekt utformad för att dina kunder ska komma ihåg den med en enda blick!

Vi’har hittat de sämsta logotyperna på nätet. Dessa exempel visar varför du bör ta en grundlig titt på de grafiska aspekterna av din logotyp. Din logotyp kanske inte tolkas på samma sätt av alla och detta kan potentiellt göra dina kunder nervösa och sätta ditt företag i fara.  
 

Börja designa din logotyp

 

Analysera dessa logotyper och se till att du INTE gör samma fel!
 

Logo lol

Ett alternativt typsnitt hade varit lämpligare i det här exemplet! Istället för att läsa "Megaflicks."
ser folk "Megafucks."

Megaflick
 


Börja designa din logotyp

 

Kolla in våra andra artiklar

Skapa den perfekta bokstavslogotypen Del 1: Bokstavslogotyper från A till G

Skapa den perfekta bokstavslogotypen Del 1: Bokstavslogotyper från A till G

Vad har Facebook, Adobe, Pinterest, Airbnb och Beats gemensamt? Förutom att vara bäst inom sina respektive områden har dessa varumärken endast bokstäver som logotyper (förstås med några designjusteringar). De har enkla men mycket minnesvärda och omedelbart igenkännbara logotyper, vilket gör att de sticker ut på mycket konkurrensutsatta marknader. Inte förvånande växte bokstavslogotyper i popularitet...

Läs mer
Bygga din sociala mediepublik med ditt varumärke: 6 kraftfulla tekniker år 2025

Bygga din sociala mediepublik med ditt varumärke: 6 kraftfulla tekniker år 2025

Så, du vill bygga en publik på sociala medier? Drömmer du om att ansluta dig till de högst betalda influerarna, utnyttja deras miljontals följare för att generera en passiv inkomst som sätter dem för livet? Fantastiskt!  Oavsett om du marknadsför din sidogärning, lanserar ett nytt varumärke eller helt enkelt försöker bli nästa internetfenomen, så har vi dig täckt. Att bygga din publik på soci...

Läs mer
Hur du skapar den perfekta varumärkeshistorien

Hur du skapar den perfekta varumärkeshistorien

Att designa en responsiv logotyp är avgörande för alla företag, från en liten startup till ett stort företag, och allt börjar med en gedigen förståelse för ens varumärke, inklusive dess historia. Alla varumärken har en historia. Tyvärr lämnar inte alla historier ett varaktigt intryck. Det handlar om mer än bara ett marknadsföringsverktyg för att kommunicera din vision - det är ditt företags hjä...

Läs mer
Vad är den bästa logotypstorleken? Webbplats, sociala medier & tryck 2025

Vad är den bästa logotypstorleken? Webbplats, sociala medier & tryck 2025

Om en bild säger mer än tusen ord, gör också ett företagslogotyp. Den säger mycket om ditt företag utan att säga ett ord. Och varför inte? Det är själva grunden för din varumärkesidentitet som fångar uppmärksamheten och gör ett varaktigt första intryck. Din företagslogotyp skiljer dig från mängden och det som människor kommer ihåg om ditt företag. "Åh, det är Harrys Skobutik!" Eller det ...

Läs mer

Skapa en AI-genererad logotyp nu

Du måste ange ditt företagsnamn.
x